Gratis/KL. /ID: 20 år

ADIDAS = BLÅ

Fra og med fredag vil Oslo se klubbscenen Blå med sneaker-graffiti og overraskelser fra scenekanten. adidas Originals har flytta inn.

- Dette samarbeidet er noe av det mest spennende adidas har gjort på musikk- og kultursiden i Norge. Vi har vært på utkikk etter noen som matcher vår lidenskap til musikkultur, og vi er ikke i tvil om at Blå er det riktige valget, sier Kristin Fjeld, PR- og merkevareansvarlig i adidas Norge.

Viser sitt artistspekter

adidas Originals har sitt hjerte og opprinnelse i musikken med stjerner som Snoop Dogg, Katy Perry, Missy Elliott, The Ting Tings og Noel Gallagher på blokka. Nå ønsker adidas å ta mer eierskap til norsk kultur- og musikkverden, gjennom et samarbeid med en av Norges mest anerkjente klubbscener.

 - Musikkarenaen er selve hjemmebanen til adidas Originals. Vi har lange tradisjoner innen musikk , og samarbeider med både etablerte og talentfulle artister som ønsker å opptre på Blås scene. Uten å si for mye, så kan vi avsløre at det kommer til å leveres mye bra musikk i Brenneriveien 9 utover året, fortsetter Fjeld.

Anerkjent kunstner

Den nostalgiske adidas-graffitien som pryder Blås inngang og garderobe bærer preg av at en adidas-kjenner står bak. Uttrykket hyller det originale og autentiske, med inspirasjon i Run-DMCs klassiker «My adidas». Naturlig nok, når kunstverket er laget av breaker, graffitikunster og Norges største sneaker-samler, Lars "PayTwo" Undli.

 - Jeg er takknemlig over å ha fått æren av å lage et visuelt uttrykk for adidas og Blå. Dette er to aktører som står i spissen for det jeg brenner for, og som definitivt har historier som er verdt å fortelle, sier Undli.

Feirer 15 år med spekket program

Klubbscenen Blå åpnet dørene for første gang 28. februar 1998, og har gjennom femten år blitt en av Norges mest anerkjente scener for musikk, kunst og andre kulturelle arrangementer. I hele 2012 feirer Blå sitt 15-årsjubileum, og publikum vil oppleve Blå på sitt beste – både på og utenfor scenekanten.

Selv med lang fartstid som en attraktiv arena, er samarbeidet med adidas det første av sitt slag.

 - Vi har stor respekt for adidas Originals’ engasjement innen musikk og kultur, og deres historie og uttrykk passer perfekt for Blå. Vi oppfordrer på det sterkeste å følge med på oss fremover, avslutter markedssjef på Blå, Einar Idsøe Eidsvåg.

Om du ønsker å være en av de første som opplever adidas-stemning på Blå, sparkes samarbeidet i gang med Raggabalder-konsert og overraskelser førstkommende fredag. Følg med på Blås facebook-page: http://www.facebook.com/#!/blaaoslo, BlaaOslo på Twitter eller last ned Blås app for mer informasjon, samt oversikt over alle konserter og arrangementer. 

Kommenter: